مدیریت امور دانشجویی

آشنایی با مدیریت:

نظارت مستمر بر اقدامات واحدهای امور دانشجویی، هماهنگی بین فعالیت‌های آنها، تقسیم کار، تفهیم و تبیین برنامه‌ها و حصول اطمینان بر حسن اجرای کارهای محوله در واحدهای تابعه.


وظایف:
  1. نظارت بر کلیه فعالیت‌ها و اقدامات واحدهای مختلف امور دانشجویی، هماهنگی بین آنها، تقسیم کار، تفهیم و تبیین برنامه‌ها و نیز حصول اطمینان بر حسن اجرای کارهای محوله در واحدهای تابعه
  2. رسیدگی به مشکلات دانشجویان در حیطه مسائل دانشجویی و ارجاع آن به مقامات ذی‌صلاح و در صورت لزوم تشکیل جلسه با دانشجویان و سایر دست‌اندرکاران در جهت حل و فصل آنها
  3. همکاری و ارتباط مستمر با صندوق رفاه دانشجویان کشور و نیز سازمان امور دانشجویان وزارت متبوع در جهت اجرای دستورالعمل‌ها و نیز پیگیری مسائل رفاهی دانشجویان
  4. پیگیری، نظارت و ارزیابی کلیه مسائل رفاهی دانشجویان
  5. برگزاری انتخابات شوراهای صنفی دانشجویان و همکاری با این شورا در راستای حل مشکلات و پیگیری امور رفاهی دانشجویان
  6. نظارت بر کلیه فعالیت‌های اداره تغذیه دانشگاه (امور رستوران‌های آزاد دانشجویی و غذاخوری‌ها، برنامه غذایی دانشگاه، امور پیمانکاران، و...)
  7. پیگیری و نظارت بر کلیه فعالیت‌های اداره امور خوابگاه‌ها (فرایند سکونت دانشجویان، تجهیزات و تأسیسات خوابگاهی، بهداشت خوابگاه‌ها، کارکنان خوابگاه‌ها، تعمیرات خوابگاه‌ها و...)
  8. نظارت بر کلیه فعالیت‌های اداره رفاه دانشجویی دانشگاه (پیگیری امور وام، امور مربوط به بیمه درمانی و حوادث دانشجویان، انجام امور مربوط به تسویه حساب دانشجویان هنگام فراغت از تحصیل و...)
  9. انجام سایر امور محوله از سوی معاون دانشجویی و فرهنگی، رئیس دانشگاه و وزارت متبوع

امور تغذیه دانشجویی:
  1. انجام امور محوله از طرف مدیریت امور دانشجویی
  2. پیگیری مسائل و مشکلات امور مربوط به امور تغذیه تا حصول نتیجه مثبت
  3. تهیه و تنظیم برنامه غذایی و استفاده از برنامه غذایی سایر دانشگاه‌ها در راستای افزایش میزان رضایتمندی
  4. درج برنامه غذایی هفتگی در سامانه تغذیه دانشگاه
  5. پیگیری تعمیرات و خرید تجهیزات مورد نیاز امور تغذیه
  6. به‌عنوان نماینده امور دانشجویی، نظارت مستقیم و دقیق بر عملکرد پیمانکار طبخ و توزیع غذا
  7. اعلام گزارش در صورت تخلف و قصور توسط پیمانکار در انجام امور محوله
  8. تهیه و تنظیم صورت وضعیت ماهانه پیمانکار 
  9. نظارت بر طبخ غذا
  10. نظارت بر عملکرد پیمانکار تغذیه در حین کار و نظارت بر حسن اجرای مفاد قرارداد
  11. نظارت بر ارسال به موقع غذا به سلف‌ها و خوابگاه‌ها
  12. چاپ و ارسال لیست خوابگاه‌ها (رزرو شام و صبحانه)
  13. تهیه آمار پخت غذا و ارائه به پیمانکار
  14. نظارت بر نحوه توزیع غذا به دانشجویان، کارکنان و اساتید
  15. تهیه آنالیز مواد غذایی مورد نیاز برای هر یک از غذاها
  16. بازدید روزانه از آشپزخانه، سلف‌ها و بوفه‌ها
  17. راهنمایی دانشجویان از نظر فرایند رزرو غذا از طریق سیستم اتوماسیون
  18. رفع مشکلات سیستم اتوماسیون به طور مستقیم یا غیرمستقیم با هماهنگی واحد فناوری دانشگاه
  19. ارائه گزارش عملکرد نیازها به مدیر امور دانشجویان
  20. رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات دانشجویان در مورد تغذیه و اعلام به مدیر امور دانشجویی و پیمانکار
  21. پاسخگویی به در خواست‌های دانشجویان در خصوص تغذیه
  22. تسویه حساب امور تغذیه دانشجویان

سلف‌های غذاخوری:

در حال حاضر دانشگاه هنر اسلامی تبریز دارای چهار رستوران فعال می‌باشد.

  1. رستوران دانشکده هنرهای کاربردی: با گنجایش 360 نفر دارای سالن بزرگ در دو طبقه به‌صورت مجزا برای خواهران و برادران روزانه به طور میانگین به 600 نفر از دانشجویان ارائه خدمات می‌نماید.
  2. رستوران دانشکده معماری و شهرسازی: با گنجایش 120 نفر دارای دو سالن غذاخوری به‌صورت مجزا برای خواهران و برادران که روزانه به بیش از 200 نفر از دانشجویان، کارکنان و اعضاء هیئت‌علمی ارائه خدمات می‌نماید.
  3. رستوران اساتید و کارکنان دانشکده هنرهای کاربردی: با گنجایش 80  نفر که روزانه به 100 نفر از اساتید و کارکنان ارائه خدمات می‌نماید.
  4. رستوران آموزشکده فرش هریس: واقع در محل آموزشکده فرش هریس که روزانه به 30 نفر از دانشجویان، کارکنان و اعضاء هیئت‌علمی ارائه خدمات می‌نماید.

بوفه‌های دانشجویی:
  1. بوفه پردیس مرکزی دانشگاه: در محل پردیس مرکزی با ظرفیت 40 نفر توسط بخش خصوصی همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 45/18 عصر به‌صورت یکسره ارائه خدمات می‌نماید که در آن انواع تنقـلات و نوشیدنی‌های گرم (چای و نسکافه) سرد (نوشابه و دلستر) و ساندویچ سرد و صبحانه با قیمت‌های دانشجویی به فروش می‌رسد.
  2. بوفه دانشکده معماری و شهرسازی: در محل دانشکده معماری و شهرسازی با ظرفیت 30 نفر توسط بخش خصوصی همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 45/18 عصر به‌صورت یکسره ارائه خدمات می‌نماید که در آن انواع تنقـلات و نوشیدنی‌های گرم (چای و نسکافه) سرد (نوشابه و دلستر) و ساندویچ سرد و صبحانه با قیمت‌های دانشجویی به فروش می‌رسد.

امور صندوق رفاه:

با شروع هر نیمسال تحصیلی همیشه مسئله ارائه تسهیلات دانشجویی و شرایط دریافت و میزان تسهیلات رفاهی برای دانشجویان گرامی مطرح می‌شود و در این حوزه، اداره رفاه نقش مهم و اساسی در راستای ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی در قالب کارشناسان اداره رفاه انجام می‌دهند. صندوق رفاه دانشجویان به‌منظور کمک به تأمین بخشی از هزینه‌های دانشجویان ایرانی مستعد و کم‌بضاعت شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها طبق آیین‌نامه این صندوق وام پرداخت می‌نماید.

رئوس فعالیت‌های اداره رفاه و خدمات ارائه شده برای دانشجویان دوره روزانه در طول هر ترم تحصیلی:

  1. همگام با اعلام بخشنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در هر نیمسال اطلاع‌رسانی ثبت‌نام وام‌ها و ورود اطلاعات در مهلت مقرر تعیین شده در برنامه سیستم جامع صندوق رفاه دانشجویان
  2. ارسال تقاضاهای وام‌های درخواستی دانشجویان نیازمند و واجد شرایط به صندوق رفاه باتوجه‌به سقف اعتباری تعیین شده ازطرف صندوق رفاه دانشجویان
  3. ثبت انواع وام‌ها (تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن، ضروری ممتاز و نمونه، تحصیلی ممتاز و نمونه، شهریه، زیارت، مبتکر و قهرمان ورزشی، بیمه)
  4. پرداخت وام ضروری برای دانشجویانی که مبتلا به بیماری‌های پرهزینه و صعب‌العلاج هستند
  5. پرداخت وام ضروری حوادث غیرمترقبه
  6. بررسی و صدور مجوز همیار دانشجویی برای کلیه دانشکده‌ها و واحدها
  7. ثبت و ارسال فیش‌های نقدی مربوط به دانش‌آموختگان سال‌های قبل و جدید جهت صدور تسویه حساب قطعی
  8. ثبت و ارسال اطلاعات بدهی‌های دانش‌آموختگان در سایت صندوق رفاه دانشجویان جهت صدور دفترچه اقساط و تحویل دفترچه مذکور
  9. مکاتبه با صندوق رفاه دانشجویان در مورد وام دانشجویانی که وام واریزی آنان به دلیل اشتباه و یا غیرفعال و یا مسدود بودن شماره‌حساب به حساب صندوق رفاه دانشجویان برگشت‌خورده است
  10. تحویل کمدهای دانشجوی
  11. اطلاع‌رسانی در وب‌سایت دانشگاه و به‌صورت اطلاعیه در بورد امور دانشجویی، اداره آموزش، دانشکده‌ها
  12. به‌روز کردن فرم‌ها و اطلاعات مربوط به خدمات رفاهی دانشجویان در وب‌سایت دانشگاه
  13. آموزش حضوری به دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات جهت تهیه مدارک و نحوه عضویت در صندوق
  14. آموزش حضوری به دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات جهت بارگذاری و ارسال مدارک در سامانه سادا
  15. کنترل مدارک بارگذاری شده دانشجویان در سامانه سادا و رفع اشکال
  16. تشکیل پرونده الکترونیکی و بارگذاری مدارک تأیید شده در رایانه
  17. تشکیل پرونده فیزیکی برای نگهداری اسناد مالی تعهد محضری و گواهی‌های کسر از حقوق ضامنین

امور خوابگاه‌های خودگردان: در دست اقدام...

اعضا مدیریت امور دانشجویی
مدیریت امور دانشجویی
دکتر یداله حیدری باباکمال
شماره تلفن: 35418133-041
مشاهده سوابق
کارشناس مسئول امور دانشجویی - تغذیه
جواد شیری
شماره تلفن: 35421734-041
کارشناس مسئول امور دانشجویی - خوابگاه‌ها
محمدرضا امیری
شماره تلفن: 35421734-041
کارشناس مسئول امور دانشجویی - صندوق رفاه
صمد بهره ور
شماره تلفن: 35421734-041
کارشناس امور دانشجویی
نادر نوری
شماره تلفن: 35421734-041